ا
-
ادیب فر، فروزان
نقش میسیونرهای مذهبی در توسعة روابط سیاسی و تجاری ایران و اروپا در عصر صفوی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 94-110]
-
ادیب فر، فروزان
تاثیر نظام نوین آموزشی عصرقاجار برشیوهی تاریخ نگاری ایرانیان [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 18-33]
-
اسمی جوشقانی، زهرا
واکاوی مفهوم هویت ملی و مولفههای آن در کتاب تاریخ پایه دهم [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 66-80]
-
اسمی جوشقانی، زهرا
بررسی مفهوم هویت ملی و مؤلفههای آن در کتابهای درسی تاریخ مقطع متوسطۀ دوم. [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 22-38]
-
الهامی طالشمیکائیل، پژمان
کارکرد مسائل حقوقی در بررسی و آموزش مسائل تاریخی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 85-100]
-
امامی، امیر حسین
تأملی بر تدریس مباحثه محور دروس تاریخ در شکلگیری و رشد تفکّر انتقادی با تأکید بر نظریه بازسازیگرایی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 49-67]
-
امیر اسمی، کامبیز
تحلیل تاریخی تعاملات سلاطین تیموری با شخصیت های دینی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 48-67]
ب
-
بابائی، مظهر
تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ و چالش های آن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 1-34]
-
بخشی، موسی الرضا
راهکارهای تقویت تفکر انتقادی در آموزش تاریخ [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 14-22]
-
بیاتی، سمیه
بررسی فرایند تدوین و آموزش علوم از صدر اسلام تا دوره بنی امیه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 38-48]
پ
-
پرتوی مقدم، عباس
تأملی بر رویکرد چندمنظری در آموزش تاریخ [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 1-13]
-
پروانه، فرهاد
مقایسه جایگاه فلسفه علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 113-148]
-
پروین، نادر
مقایسه جایگاه فلسفه علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 113-148]
-
پروین، نادر
مقایسه جایگاه فلسفة علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 101-122]
-
پورحسن درزی، فاطمه
جریان شناسی فرهنگی زنان فارغ التحصیل از مدارس دخترانه غربی در ایران دوران قاجار و پهلوی اولِ مؤثر در کشف حجاب [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 83-112]
ج
-
جلیلیان، سجاد
تأملی بر تدریس مباحثه محور دروس تاریخ در شکلگیری و رشد تفکّر انتقادی با تأکید بر نظریه بازسازیگرایی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 49-67]
-
جمالو، محمد
آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دورۀ متوسطه دوم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 21-37]
-
جوادی نیا، حسن
بررسی فرایند تدوین و آموزش علوم از صدر اسلام تا دوره بنی امیه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 38-48]
-
جوادی نیا، حسن
تاریخ نگاری در دورۀ فاطمیان با تکیه برکتاب فضائل مصر و اخبارها و خواصها ابن زولاق [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 43-59]
چ
-
چشمه چراغ، غلامعلی
آموزش پژوهی کیفی اسناد تاریخی با تاکید بر نگاره بیستون بر اساس الگوی چالز جنسن [(مقالات آماده انتشار)]
-
چندول، رضا
تحلیل محتوای کتاب تاریخ1 (ایران و جهان باستان) پایۀ دهم رشتۀ ادبیات و علوم انسانی براساس شاخص خوانایی گانینگ فوگ، مک لافلین و فلش [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 107-116]
ح
-
حسن خانی، علی
الگوی پیشنهادی گاهشماری سالیانه قبرستان بقیع [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 6-20]
خ
-
خداپرست، کوثر
تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ و چالش های آن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 1-34]
د
-
دادگر، رضا
الگوی پیشنهادی گاهشماری سالیانه قبرستان بقیع [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 6-20]
-
دادگر، رضا
-بررسی سیر علمی علامه سیدمحمدحسین طباطبایی در تاریخ علوم و معارف اسلامی با نظریه پخش یا اشاعه [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 73-106]
-
دریکوند، کرم اله
خلاصه روش تحقیق در تاریخ با تکیه بر یک نمونه پروپوزال تاریخی. [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 70-86]
ر
-
رحمانی فلاح، سجاد
آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دورۀ متوسطه دوم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 21-37]
-
رضایی سرچقا، مجتبی
بررسی جایگاه ولایت و وظایف فقها در عصر غیبت در اندیشة سیاسی و فقهی ملااحمد نراقی (در اوایل قرن سیزدهم هجری قمری) [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 20-34]
-
رضوانی، ریحانه
کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 53-65]
-
رنجبر، محمد
تاثیر آشنایی با تاریخ محلی در علاقهمندسازی مخاطبان به تاریخ [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 38-56]
-
رومانی، سعید
چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
-
رومانی، سعید
خلاصه روش تحقیق در تاریخ با تکیه بر یک نمونه پروپوزال تاریخی. [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 70-86]
س
-
سپهوند، اسفندیار
چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
-
سپهوند، اسماعیل
خلاصه روش تحقیق در تاریخ با تکیه بر یک نمونه پروپوزال تاریخی. [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 70-86]
-
سراوانی، حسین
اثربخشی آموزش چندرسانهای برانگیزش پیشرفت درس تاریخ دانشآموزان نابینا. [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 1-8]
-
سرشاد، اشرف
راهنمای کاربردی سنجش تکوینی (مستمر) در درس تاریخ. [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 57-69]
-
سعیدی، وحید
تحلیل رویکرد کتاب تاریخ یازدهم انسانی نسبت به مؤلفههای هویت ملی و مذهبی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 72-84]
-
سلیمانی، میثم
برنامه درسی تاریخ و نقش آن در شکلدهی باورها و افکار دانشآموزان نسبت به هویت و فرهنگ ملی کشورشان [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
-
سلیمانی، میثم
چگونگی آموزش تاریخ به کودکان با تأکید بر نقش تربیتی آن [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 25-37]
-
سلیمانی، میثم
-توجه به تاریخ و آموزش تاریخ در آثار ابوالقاسم سحاب تفرشی [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 1-14]
ش
-
شاکرسلماسی، مجید
بررسی تکفیر و تکفیرگرایی در سیره امامان شیعه علیهم السلام [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 61-82]
-
شاهرخی، سید علاءالدین
درآمدی بر روشهای نوین تدریس تاریخ در مدارس کشورهای مختلف . [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 80-99]
-
شریفی، سمیه
تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ و چالش های آن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 1-34]
-
شمس الدین قطرم، فائزه
بررسی کاربرد فناوریهای نوین در آموزش سلسلههای حکمرانی در تاریخ ایران (با تأکید بر نرمافزار iMindMap). [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 39-57]
-
شهابادی، علی اکبر
یادگیری وارونه در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 94-117]
-
شهابادی، علی اکبر
راهنمای کاربردی سنجش تکوینی (مستمر) در درس تاریخ. [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 57-69]
ع
-
عالی پور، کامین
بررسی نقش گزارههای توصیفی _ نمایشی در آموزش تاریخ با تکیه بر داستان حسنک وزیر در تاریخ بیهقی [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 29-42]
-
عربان، شجاع
نقشگذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 96-116]
-
عربان، شجاع
چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
-
عزیزیان، علی
بزرگمهر، حکیمی اندرزگو [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 35-47]
-
عزیزیان، علی
چگونگی آموزش درس تاریخی زندگانی اسکندر در سه روایت فردوسی، نظامی و پلوتارک [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 28-56]
-
عسگرانی، محمدرضا
چالشها و آسیبهای آموزش تاریخ در دانشگاه . [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 23-37]
-
علی نیا، امیر
نقش مهارتآموزی در آموزش دانش تاریخ با تأکید بر پارادایم رانکهای [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 149-161]
غ
-
غلامی، شهرام
ظرف مکانیِ مدیریّت فضای ملّی در دورهی محمّدرضا شاه: چگونگی و چرایی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 69-93]
ف
-
فتحی، کوروش
نقش عکس تاریخی در توسعه تفکر انتقادی در آموزش تاریخ. [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 58-79]
-
فرجی، زاهد
آموزش ترکیبی؛ برداشتها و باورهای معلمان تاریخ [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 1-27]
-
فرجی، زاهد
-واکاوی آموزش مجازی درس تاریخ از دیدگاه دبیران تاریخ [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 46-72]
-
فولادی، فضل اله
نقشگذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 96-116]
-
فولادی پور، فضل اله
ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصتهای یادگیری در بهبود آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 1-16]
ق
-
قاسم زاده، افتخار
معرفی مراکز علمی شیعیان در دورهی آل بویه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 75-93]
-
قاسم زاده، افتخار
برنامه درسی تاریخ و نقش آن در شکلدهی باورها و افکار دانشآموزان نسبت به هویت و فرهنگ ملی کشورشان [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
-
قاسم زاده، افتخار
چگونگی آموزش تاریخ به کودکان با تأکید بر نقش تربیتی آن [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 25-37]
-
قاسم زاده، افتخار
-توجه به تاریخ و آموزش تاریخ در آثار ابوالقاسم سحاب تفرشی [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 1-14]
-
قاسم زاده، افتخار
-نقش و جایگاه تربیتی آموزش تاریخ در نظام تعلیم و تربیت [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 31-45]
-
قدمی، زینب
-نقش و جایگاه تربیتی آموزش تاریخ در نظام تعلیم و تربیت [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 31-45]
ک
-
کریمی، امیر
تحلیلی بر مقالات آموزش تاریخ در آموزش و پروش ایران (مطالعهی مروری) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 68-95]
گ
-
گچکوب زاده، ابوالفضل
چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
-
گلشن، امین
واکاوی و تبیین مؤلفههای تربیت اخلاقی در محتوای دروس تاریخ کتابهای مطالعات اجتماعی دورۀ دوم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 15-30]
م
-
مباشر امینی، زهرا
توسعهی موقوفات و آبادگری زنان در دورهی نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [(مقالات آماده انتشار)]
-
محمدی، احمد
ظرف مکانیِ مدیریّت فضای ملّی در دورهی محمّدرضا شاه: چگونگی و چرایی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 69-93]
-
محمدی، حسین
.آموزش تاریخ با استفاده از هنرهای نمایشی. [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 9-21]
-
محمدی، محمود
تربیت مکتبخانه ای در ایران دوره قاجار [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 35-60]
-
مختاری، سید علی محمد
کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 53-65]
-
ملکشاهی، هاشم
درآمدی بر روشهای نوین تدریس تاریخ در مدارس کشورهای مختلف . [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 80-99]
-
منصوری خسروی، هانیه
بررسی کاربرد فناوریهای نوین در آموزش سلسلههای حکمرانی در تاریخ ایران (با تأکید بر نرمافزار iMindMap). [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 39-57]
-
موسوی، ستاره
بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری در درس تاریخ بر مهارتهای فراشناختی دانشآموزان [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 1-28]
-
میرزاوند، مسلم
بررسی نقش کتابخانه های عمومی در پژوهشهای دانش آموزی- مطالعه موردی(تحقیقات تاریخی) [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 57-71]
ن
-
نجف زاده، آمنه
تجربه زیسته یک دبیر در افزایش جذابیت درس تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
-
نیک پور، بابک
چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
ه
-
هاشمینیا، سید محمدرضا
توسعهی موقوفات و آبادگری زنان در دورهی نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [(مقالات آماده انتشار)]
ی
-
یاراحمدی، معصوم
انقلاب سفید و گسترش نظام آموزش عالی؛ چالش ها و تعارض ها (1342-1357) [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 1-19]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد