نمایه نویسندگان

ا

  • ادیب فر، فروزان نقش میسیونرهای مذهبی در توسعة روابط سیاسی و تجاری ایران و اروپا در عصر صفوی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 94-110]
  • ادیب فر، فروزان تاثیر نظام نوین آموزشی عصرقاجار برشیوه‌ی تاریخ نگاری ایرانیان [دوره 3، شماره 1، 1401، صفحه 18-33]
  • اسمی جوشقانی، زهرا واکاوی مفهوم هویت ملی و مولفه‌های آن در کتاب تاریخ پایه دهم [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 66-80]
  • اسمی جوشقانی، زهرا بررسی مفهوم هویت ملی و مؤلفه‌های آن در کتاب‌های درسی تاریخ مقطع متوسطۀ دوم. [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 22-38]
  • الهامی طالشمیکائیل، پژمان کارکرد مسائل حقوقی در بررسی و آموزش مسائل تاریخی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 85-100]
  • امامی، امیر حسین تأملی بر تدریس مباحثه محور دروس تاریخ در شکل‌گیری و رشد تفکّر انتقادی با تأکید بر نظریه بازسازی‌گرایی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 49-67]
  • امیر اسمی، کامبیز تحلیل تاریخی تعاملات سلاطین تیموری با شخصیت های دینی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 48-67]

ب

  • بابائی، مظهر تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ و چالش های آن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 1-34]
  • بخشی، موسی الرضا راه‌کارهای تقویت تفکر انتقادی در آموزش تاریخ [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 14-22]
  • بیاتی، سمیه بررسی فرایند تدوین و آموزش علوم از صدر اسلام تا دوره بنی امیه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 38-48]

پ

  • پرتوی مقدم، عباس تأملی بر رویکرد چندمنظری در آموزش تاریخ [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 1-13]
  • پروانه، فرهاد مقایسه جایگاه فلسفه علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 113-148]
  • پروین، نادر مقایسه جایگاه فلسفه علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 113-148]
  • پروین، نادر مقایسه جایگاه فلسفة علم تاریخ در ایران عصر صفوی و اروپا ی قرون وسطی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 101-122]
  • پورحسن درزی، فاطمه جریان شناسی فرهنگی زنان فارغ التحصیل از مدارس دخترانه غربی در ایران دوران قاجار و پهلوی اولِ مؤثر در کشف حجاب [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 83-112]

ج

  • جلیلیان، سجاد تأملی بر تدریس مباحثه محور دروس تاریخ در شکل‌گیری و رشد تفکّر انتقادی با تأکید بر نظریه بازسازی‌گرایی [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 49-67]
  • جمالو، محمد آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دورۀ متوسطه دوم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 21-37]
  • جوادی نیا، حسن بررسی فرایند تدوین و آموزش علوم از صدر اسلام تا دوره بنی امیه [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 38-48]
  • جوادی نیا، حسن تاریخ نگاری در دورۀ فاطمیان با تکیه برکتاب فضائل مصر و اخبارها و خواصها ابن زولاق [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 43-59]

چ

  • چشمه چراغ، غلامعلی آموزش پژوهی کیفی اسناد تاریخی با تاکید بر نگاره بیستون بر اساس الگوی چالز جنسن [(مقالات آماده انتشار)]
  • چندول، رضا تحلیل محتوای کتاب تاریخ1 (ایران و جهان باستان) پایۀ دهم رشتۀ ادبیات و علوم انسانی براساس شاخص خوانایی گانینگ فوگ، مک لافلین و فلش [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 107-116]

ح

  • حسن خانی، علی الگوی پیشنهادی گاهشماری سالیانه قبرستان بقیع [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 6-20]

خ

  • خداپرست، کوثر تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ و چالش های آن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 1-34]

د

  • دادگر، رضا الگوی پیشنهادی گاهشماری سالیانه قبرستان بقیع [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 6-20]
  • دادگر، رضا -بررسی سیر علمی علامه سیدمحمدحسین طباطبایی در تاریخ علوم و معارف اسلامی با نظریه پخش یا اشاعه [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 73-106]
  • دریکوند، کرم اله خلاصه روش تحقیق در تاریخ با تکیه بر یک نمونه پروپوزال تاریخی. [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 70-86]

ر

  • رحمانی فلاح، سجاد آموزش تاریخ به شیوه یادگیری معکوس در دورۀ متوسطه دوم [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 21-37]
  • رضایی سرچقا، مجتبی بررسی جایگاه ولایت و وظایف فقها در عصر غیبت در اندیشة سیاسی و فقهی ملااحمد نراقی (در اوایل قرن سیزدهم هجری قمری) [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 20-34]
  • رضوانی، ریحانه کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 53-65]
  • رنجبر، محمد تاثیر آشنایی با تاریخ محلی در علاقه‌مندسازی مخاطبان به تاریخ [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 38-56]
  • رومانی، سعید چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
  • رومانی، سعید خلاصه روش تحقیق در تاریخ با تکیه بر یک نمونه پروپوزال تاریخی. [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 70-86]

س

  • سپهوند، اسفندیار چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
  • سپهوند، اسماعیل خلاصه روش تحقیق در تاریخ با تکیه بر یک نمونه پروپوزال تاریخی. [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 70-86]
  • سراوانی، حسین اثربخشی آموزش چندرسانه‌ای برانگیزش پیشرفت درس تاریخ دانش‌آموزان نابینا. [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 1-8]
  • سرشاد، اشرف راهنمای کاربردی سنجش تکوینی (مستمر) در درس تاریخ. [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 57-69]
  • سعیدی، وحید تحلیل رویکرد کتاب تاریخ یازدهم انسانی نسبت به مؤلفه‌های هویت ملی و مذهبی [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 72-84]
  • سلیمانی، میثم برنامه درسی تاریخ و نقش آن در شکل‌دهی باورها و افکار دانش‌آموزان نسبت به هویت و فرهنگ ملی کشورشان [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
  • سلیمانی، میثم چگونگی آموزش تاریخ به کودکان با تأکید بر نقش تربیتی آن [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 25-37]
  • سلیمانی، میثم -توجه به تاریخ و آموزش تاریخ در آثار ابوالقاسم سحاب تفرشی [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 1-14]

ش

  • شاکرسلماسی، مجید بررسی تکفیر و تکفیرگرایی در سیره امامان شیعه علیهم السلام [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 61-82]
  • شاهرخی، سید علاءالدین درآمدی بر روش‌های نوین تدریس تاریخ در مدارس کشورهای مختلف . [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 80-99]
  • شریفی، سمیه تربیت شهروندی در بستر آموزش دانش تاریخ و چالش های آن [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 1-34]
  • شمس الدین قطرم، فائزه بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در آموزش سلسله‌های حکمرانی در تاریخ ایران (با تأکید بر نرم‌افزار iMindMap). [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 39-57]
  • شهابادی، علی اکبر یادگیری وارونه در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 94-117]
  • شهابادی، علی اکبر راهنمای کاربردی سنجش تکوینی (مستمر) در درس تاریخ. [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 57-69]

ع

  • عالی پور، کامین بررسی نقش گزاره‌های توصیفی _ نمایشی در آموزش تاریخ با تکیه بر داستان حسنک وزیر در تاریخ بیهقی [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 29-42]
  • عربان، شجاع نقش‌گذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 96-116]
  • عربان، شجاع چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
  • عزیزیان، علی بزرگمهر، حکیمی اندرزگو [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 35-47]
  • عزیزیان، علی چگونگی آموزش درس تاریخی زندگانی اسکندر در سه روایت فردوسی، نظامی و پلوتارک [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 28-56]
  • عسگرانی، محمدرضا چالش‌ها و آسیب‌های آموزش تاریخ در دانشگاه . [دوره 4، شماره 3، 1402، صفحه 23-37]
  • علی نیا، امیر نقش مهارت‌آموزی در آموزش دانش تاریخ با تأکید بر پارادایم رانکه‌ای [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 149-161]

غ

  • غلامی، شهرام ظرف مکانیِ مدیریّت فضای ملّی در دوره‌ی محمّدرضا شاه: چگونگی و چرایی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 69-93]

ف

  • فتحی، کوروش نقش عکس تاریخی در توسعه تفکر انتقادی در آموزش تاریخ. [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 58-79]
  • فرجی، زاهد آموزش ترکیبی؛ برداشت‌ها و باورهای معلمان تاریخ [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 1-27]
  • فرجی، زاهد -واکاوی آموزش مجازی درس تاریخ از دیدگاه دبیران تاریخ [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 46-72]
  • فولادی، فضل اله نقش‌گذاری یا ایفای نقش به مثابه تاریخ فعال [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 96-116]
  • فولادی پور، فضل اله ارزشیابی مستمر و ایجاد فرصت‌های یادگیری در بهبود آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 1-16]

ق

  • قاسم زاده، افتخار معرفی مراکز علمی شیعیان در دوره‌ی آل‌ بویه [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 75-93]
  • قاسم زاده، افتخار برنامه درسی تاریخ و نقش آن در شکل‌دهی باورها و افکار دانش‌آموزان نسبت به هویت و فرهنگ ملی کشورشان [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 17-24]
  • قاسم زاده، افتخار چگونگی آموزش تاریخ به کودکان با تأکید بر نقش تربیتی آن [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 25-37]
  • قاسم زاده، افتخار -توجه به تاریخ و آموزش تاریخ در آثار ابوالقاسم سحاب تفرشی [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 1-14]
  • قاسم زاده، افتخار -نقش و جایگاه تربیتی آموزش تاریخ در نظام تعلیم و تربیت [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 31-45]
  • قدمی، زینب -نقش و جایگاه تربیتی آموزش تاریخ در نظام تعلیم و تربیت [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 31-45]

ک

  • کریمی، امیر تحلیلی بر مقالات آموزش تاریخ در آموزش و پروش ایران (مطالعه‌ی مروری) [دوره 2، شماره 4، 1400، صفحه 68-95]

گ

  • گچکوب زاده، ابوالفضل چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]
  • گلشن، امین واکاوی و تبیین مؤلفه‌های تربیت اخلاقی در محتوای دروس تاریخ کتابهای مطالعات اجتماعی دورۀ دوم ابتدایی با استفاده از روش آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 1، 1402، صفحه 15-30]

م

  • مباشر امینی، زهرا توسعه‌ی موقوفات و آبادگری زنان در دوره‌ی نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [(مقالات آماده انتشار)]
  • محمدی، احمد ظرف مکانیِ مدیریّت فضای ملّی در دوره‌ی محمّدرضا شاه: چگونگی و چرایی [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 69-93]
  • محمدی، حسین .آموزش تاریخ با استفاده از هنرهای نمایشی. [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 9-21]
  • محمدی، محمود تربیت مکتبخانه ای در ایران دوره قاجار [دوره 1، شماره 2، 1399، صفحه 35-60]
  • مختاری، سید علی محمد کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تاریخ [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 53-65]
  • ملکشاهی، هاشم درآمدی بر روش‌های نوین تدریس تاریخ در مدارس کشورهای مختلف . [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 80-99]
  • منصوری خسروی، هانیه بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در آموزش سلسله‌های حکمرانی در تاریخ ایران (با تأکید بر نرم‌افزار iMindMap). [دوره 4، شماره 2، 1402، صفحه 39-57]
  • موسوی، ستاره بررسی تأثیر روش تدریس کاوشگری در درس تاریخ بر مهارت‌های فراشناختی دانش‌آموزان [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 1-28]
  • میرزاوند، مسلم بررسی نقش کتابخانه های عمومی در پژوهش‌های دانش آموزی- مطالعه موردی(تحقیقات تاریخی) [دوره 3، شماره 3، 1401، صفحه 57-71]

ن

  • نجف زاده، آمنه تجربه زیسته یک دبیر در افزایش جذابیت درس تاریخ [دوره 3، شماره 2، 1401، صفحه 60-74]
  • نیک پور، بابک چگونگی تدریس درس«جنگ جهانی دوم و جهان پس از آن» با روش «پرس و جو»: رویکرد درس پژوهی [دوره 3، شماره 4، 1401، صفحه 38-52]

ه

  • هاشمی‌نیا، سید محمدرضا توسعه‌ی موقوفات و آبادگری زنان در دوره‌ی نامسلمانی ایلخانان «منبعی برای مطالعه و آموزش تاریخ» [(مقالات آماده انتشار)]

ی

  • یاراحمدی، معصوم انقلاب سفید و گسترش نظام آموزش عالی؛ چالش ها و تعارض ها (1342-1357) [دوره 1، شماره 1، 1399، صفحه 1-19]