بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

چکیده

هدف اصلی این مطالعه، پاسخ به این سوال است که چگونه می‌توان از آموزش تاریخ به عنوان ابزاری برای ترویج صلح پایدار و تقویت مهارت‌های حل تعارض استفاده کرد؟. روش‌ها: این مطالعه با رویکرد توصیفی-تحلیلی و روش کتابخانه‌ای، به بررسی مفهوم صلح در آموزش تاریخ و برنامه درسی می‌پردازد و می‌کوشد نشان دهد که چگونه آموزش تاریخ می‌تواند به توسعه فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز در جوامع کمک کند. یافته‌ها: در این بخش، نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها توضیح داده می‌شود. آزمون‌های آماری مرتبط و فواصل اطمینان باید به طور جامع و مفصل معرفی و گزارش شوند. نتیجه‌گیری: در حوزه آموزش صلح، جنبه‌های مختلف این مفهوم از جمله عدم جنگ، کاهش خشونت، صلح درون فرهنگی و صلح محیطی مورد توجه قرار می‌گیرد. ارائه نمونه‌های تاریخی از موفقیت‌ها و شکست‌های تلاش‌های صلح‌آمیز می‌تواند نگرش مثبت نسبت به تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی را تقویت کرده و مهارت‌های مذاکره و حل تعارض را در دانش‌آموزان توسعه دهد

کلیدواژه‌ها