هدف اصلی این مطالعه، پاسخ به این سوال است که چگونه میتوان از آموزش تاریخ به عنوان ابزاری برای ترویج صلح پایدار و تقویت مهارتهای حل تعارض استفاده کرد؟. روشها: این مطالعه با رویکرد توصیفی-تحلیلی و روش کتابخانهای، به بررسی مفهوم صلح در آموزش تاریخ و برنامه درسی میپردازد و میکوشد نشان دهد که چگونه آموزش تاریخ میتواند به توسعه فرهنگ صلح و همزیستی مسالمتآمیز در جوامع کمک کند. یافتهها: در این بخش، نتایج تجزیه و تحلیل دادهها توضیح داده میشود. آزمونهای آماری مرتبط و فواصل اطمینان باید به طور جامع و مفصل معرفی و گزارش شوند. نتیجهگیری: در حوزه آموزش صلح، جنبههای مختلف این مفهوم از جمله عدم جنگ، کاهش خشونت، صلح درون فرهنگی و صلح محیطی مورد توجه قرار میگیرد. ارائه نمونههای تاریخی از موفقیتها و شکستهای تلاشهای صلحآمیز میتواند نگرش مثبت نسبت به تفاوتهای فرهنگی و اجتماعی را تقویت کرده و مهارتهای مذاکره و حل تعارض را در دانشآموزان توسعه دهد
نظری ایلخانی آبادی, طاهره , گراوند, مجتبی و نظری, داریوش . (1404). بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.. پژوهش در آموزش تاریخ, 5(3), 13-31. doi: 10.48310/rhe.2025.4369
MLA
نظری ایلخانی آبادی, طاهره , , گراوند, مجتبی , و نظری, داریوش . "بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.", پژوهش در آموزش تاریخ, 5, 3, 1404, 13-31. doi: 10.48310/rhe.2025.4369
HARVARD
نظری ایلخانی آبادی, طاهره, گراوند, مجتبی, نظری, داریوش. (1404). 'بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.', پژوهش در آموزش تاریخ, 5(3), pp. 13-31. doi: 10.48310/rhe.2025.4369
CHICAGO
طاهره نظری ایلخانی آبادی , مجتبی گراوند و داریوش نظری, "بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.," پژوهش در آموزش تاریخ, 5 3 (1404): 13-31, doi: 10.48310/rhe.2025.4369
VANCOUVER
نظری ایلخانی آبادی, طاهره, گراوند, مجتبی, نظری, داریوش. بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.. پژوهش در آموزش تاریخ, 1404; 5(3): 13-31. doi: 10.48310/rhe.2025.4369