یکی از بخشهای مهم مقاله است که در صفحه ای مستقل بهصورت سازمانیافته (100 تا 150 واژه) با تاکید بر پیشینه و اهداف، روش، یافته ها و نتیجه گیری بدون ذکر منابع و علامتهای اختصاری اماده می گردد. تطبیق چکیده فارسی و انگلیسی الزامی است. در بخش پیشینه و اهداف، مختصری از پیشینه پژوهش و همچنین بیان مسئله ارائه می گردد. اهداف باید بطور شفاف بیان شود و مخاطبان پس از مطالعه آن به درستی با اهداف و ضرورت تحقیق آشنا شوند. روشها: باید شامل اطلاعات کلی در مورد جامعه و نمونه، نحوه انتخاب نمونه ها، ابزار جمعآوری دادهها، مواد استفاده شده در پژوهش، روند انجام پژوهش و زمان و نوع مداخله و نوع تحلیل های آماری باشد. یافتهها: این بخش باید شامل شرح یافتهها متناسب با هدف پژوهش و ذکر محاسبات ریاضی یا آزمون های آماری استفاده شده باشد. نتیجهگیری: بخش نتیجه گیری نباید تکرار یافته های پژوهش باشد. در این بخش جمع بندی نهایی یافتهها همراه با توصیههای محقق، کاربردهای بخشیافته یا نتایج در رشته تخصصی بیان گردد. پیشنهادات و محدودیتها و موانعی که در سر راه تحقیق وجود داشته نیز ذکر گردد.
نظری ایلخانی آبادی, طاهره , گراوند, مجتبی و نظری, داریوش . (1404). بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.. پژوهش در آموزش تاریخ, 5(3), 13-31. doi: 10.48310/rhe.2025.4369
MLA
نظری ایلخانی آبادی, طاهره , , گراوند, مجتبی , و نظری, داریوش . "بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.", پژوهش در آموزش تاریخ, 5, 3, 1404, 13-31. doi: 10.48310/rhe.2025.4369
HARVARD
نظری ایلخانی آبادی, طاهره, گراوند, مجتبی, نظری, داریوش. (1404). 'بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.', پژوهش در آموزش تاریخ, 5(3), pp. 13-31. doi: 10.48310/rhe.2025.4369
CHICAGO
طاهره نظری ایلخانی آبادی , مجتبی گراوند و داریوش نظری, "بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.," پژوهش در آموزش تاریخ, 5 3 (1404): 13-31, doi: 10.48310/rhe.2025.4369
VANCOUVER
نظری ایلخانی آبادی, طاهره, گراوند, مجتبی, نظری, داریوش. بیان مفهوم صلح با آموزش تاریخ.. پژوهش در آموزش تاریخ, 1404; 5(3): 13-31. doi: 10.48310/rhe.2025.4369