پژوهش با هدف شناسایی نقش آزمونهای عملکردی در فعالیتهای پیشبینی شده برای دانشآموزان اول متوسطه در درس تاریخ و در پاسخگویی به دو سوال تحقیق به مرحله اجرا درآمد. روش تحلیل کمی بوده و حدود 140 سوال و فعالیت مندرج در کتاب درسی سه پایه مورد ارزیابی و تحلیل قرارگرفتند. نتایج بهدست آمده نشان داد علیرغم ادعای نویسندگان کتاب که در اهداف غایی به پیوند نزدیک محتوا با مهارتهای زندگی اشاره نمودهبودند و دبیران را از روش هایی متکی بر محفوظات نهی کردهبودند، بیش از نیمی از فعالیتها در حوزه شناختی بوده و تنها 47 درصد فعالیتهای پیشبینی شده برای دانشآموزان عملکردی است و در پاسخ به سوال دوم که تحلیل فعالیتهای عملکردی را موجب شد، از 4 سطح حوزه عملکرد، 95درصد در سطح کتبی و شناسایی بوده و تنها 5 درصد به سطح مهارتی شبیهسازی شده و نمونه کار اختصاص دادهشدهاست.
اصابت طبری, ابراهیم و جلیلوند, مریم . (1403). کارکرد آزمونهای عملکردی در ارزشیابی از درس تاریخ با تحلیل بخش ارزشیابی کتاب-های درسی متوسطة اول. پژوهش در آموزش تاریخ, 5(2), 50-65. doi: 10.48310/rhe.2024.4241
MLA
اصابت طبری, ابراهیم , و جلیلوند, مریم . "کارکرد آزمونهای عملکردی در ارزشیابی از درس تاریخ با تحلیل بخش ارزشیابی کتاب-های درسی متوسطة اول", پژوهش در آموزش تاریخ, 5, 2, 1403, 50-65. doi: 10.48310/rhe.2024.4241
HARVARD
اصابت طبری, ابراهیم, جلیلوند, مریم. (1403). 'کارکرد آزمونهای عملکردی در ارزشیابی از درس تاریخ با تحلیل بخش ارزشیابی کتاب-های درسی متوسطة اول', پژوهش در آموزش تاریخ, 5(2), pp. 50-65. doi: 10.48310/rhe.2024.4241
CHICAGO
ابراهیم اصابت طبری و مریم جلیلوند, "کارکرد آزمونهای عملکردی در ارزشیابی از درس تاریخ با تحلیل بخش ارزشیابی کتاب-های درسی متوسطة اول," پژوهش در آموزش تاریخ, 5 2 (1403): 50-65, doi: 10.48310/rhe.2024.4241
VANCOUVER
اصابت طبری, ابراهیم, جلیلوند, مریم. کارکرد آزمونهای عملکردی در ارزشیابی از درس تاریخ با تحلیل بخش ارزشیابی کتاب-های درسی متوسطة اول. پژوهش در آموزش تاریخ, 1403; 5(2): 50-65. doi: 10.48310/rhe.2024.4241