مقالۀ حاضر در پی دستیابی به این هدف بود که بخشی از تجارب نظری-عملی پیش طراحی برنامه درسی آموزش تکمیلی تاریخ را، که میتواند برای پژوهشگران عرصۀ تاریخ برنامه درسی در ایران مغتنم باشد، تبیین کند. دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزشی خود شأن و جایگاه رشتة تاریخ را به درستی در نظر داشته و برای آموزش آن، نخستین برنامۀ درسی جدید مقطع کارشناسی را در سال 1393 ابلاغ کرد. با دانشآموختگی تدریجی دانشجومعلمان و نبود برنامۀ درسی آموزش تاریخ در مقطع ارشد، امکان ادامۀ تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی آموزش تاریخ عملاً فراهم نبود. شورای برنامهریزی درسی دانشگاه با تشکیل کارگروه تدوین برنامۀ درسی «آموزش تاریخ ارشد» نخستین گام عملی برای تهیۀ برنامه درسی را برداشت. ازآنجا که قبلاً در هیچیک از دانشگاههای کشور برنامۀ درسی «آموزش تاریخ» تهیه و اجرا نشده بود، کارگروه با توجه به تجربۀ برنامۀ درسی آموزش تاریخ (کارشناسی)، تهیه و تدوین برنامۀ درسی تحصیلات تکمیلی آموزش تاریخ را آغاز نمود. تدوین برنامۀ درسی فرایندی چهار ساله را طی نمود و سرانجام بعد از تصویبِ ویراست هفتم از سوی شورای برنامۀ درسی وزارت آ. پ.، در 30/3/1403 برای تصویب و ابلاغ به وزارت عتف ارسال گردید و در نهایت مورد تأیید قرار گرفت
صالحی, نصرالله . (1403). تبیین سندی ضرورت تدوین برنامة درسی کارشناسی ارشد آموزش تاریخ در دانشگاه فرهنگیان .. پژوهش در آموزش تاریخ, 5(2), 29-49. doi: 10.48310/rhe.2024.4240
MLA
صالحی, نصرالله . "تبیین سندی ضرورت تدوین برنامة درسی کارشناسی ارشد آموزش تاریخ در دانشگاه فرهنگیان .", پژوهش در آموزش تاریخ, 5, 2, 1403, 29-49. doi: 10.48310/rhe.2024.4240
HARVARD
صالحی, نصرالله. (1403). 'تبیین سندی ضرورت تدوین برنامة درسی کارشناسی ارشد آموزش تاریخ در دانشگاه فرهنگیان .', پژوهش در آموزش تاریخ, 5(2), pp. 29-49. doi: 10.48310/rhe.2024.4240
CHICAGO
نصرالله صالحی, "تبیین سندی ضرورت تدوین برنامة درسی کارشناسی ارشد آموزش تاریخ در دانشگاه فرهنگیان .," پژوهش در آموزش تاریخ, 5 2 (1403): 29-49, doi: 10.48310/rhe.2024.4240
VANCOUVER
صالحی, نصرالله. تبیین سندی ضرورت تدوین برنامة درسی کارشناسی ارشد آموزش تاریخ در دانشگاه فرهنگیان .. پژوهش در آموزش تاریخ, 1403; 5(2): 29-49. doi: 10.48310/rhe.2024.4240