تحقیق حاضر به بررسی الگوهای جهانی در آموزش محتوا در آموزش تاریخ پرداخته است. هدف اصلی این تحقیق، شناسایی و تحلیل رویکردهای مختلف تدریس تاریخ در کشورهای مختلف و مقایسه تأثیر این الگوها بر فرآیند یادگیری دانشآموزان است. آموزش تاریخ بهعنوان یکی از ارکان اساسی سیستمهای آموزشی، تأثیر بسزایی در شکلدهی به هویت فرهنگی و فکری جوامع دارد. این تحقیق با بررسی الگوهای آموزشی در کشورهای مختلف، از جمله کشورهای توسعهیافته و در حال توسعه، به شناسایی ویژگیهای کلیدی و تفاوتهای موجود در تدریس تاریخ پرداخته است. نتایج نشان داد که در کشورهای پیشرفته، استفاده از روشهای ساختگرایانه، تحلیل منابع تاریخی و تقویت تفکر انتقادی مورد توجه قرار دارد. در این کشورها، تاریخ بهطور پویا و بهروزرسانیشده تدریس میشود و بر تنوع دیدگاهها در خصوص رویدادهای تاریخی تأکید میشود. در مقابل، در برخی کشورهای در حال توسعه، آموزش تاریخ بیشتر بهعنوان ابزاری برای تقویت هویت ملی و تقویت وحدت اجتماعی مطرح است. همچنین، در این تحقیق به نقش فناوریهای نوین در آموزش تاریخ اشاره شده است و نتایج نشان داد که استفاده از ابزارهای دیجیتال و منابع آنلاین میتواند فرآیند یادگیری را تسهیل کند. بر اساس این یافتهها، پیشنهادهایی برای بهبود روشهای تدریس تاریخ و بومیسازی محتواهای آموزشی ارائه شده است
محمدی, فاطمه و احمدوند, زهرا . (1403). الگوهای جهانی برای آموزش محتوا در آموزش تاریخ.. پژوهش در آموزش تاریخ, 5(2), 1-13. doi: 10.48310/rhe.2024.4238
MLA
محمدی, فاطمه , و احمدوند, زهرا . "الگوهای جهانی برای آموزش محتوا در آموزش تاریخ.", پژوهش در آموزش تاریخ, 5, 2, 1403, 1-13. doi: 10.48310/rhe.2024.4238
HARVARD
محمدی, فاطمه, احمدوند, زهرا. (1403). 'الگوهای جهانی برای آموزش محتوا در آموزش تاریخ.', پژوهش در آموزش تاریخ, 5(2), pp. 1-13. doi: 10.48310/rhe.2024.4238
CHICAGO
فاطمه محمدی و زهرا احمدوند, "الگوهای جهانی برای آموزش محتوا در آموزش تاریخ.," پژوهش در آموزش تاریخ, 5 2 (1403): 1-13, doi: 10.48310/rhe.2024.4238
VANCOUVER
محمدی, فاطمه, احمدوند, زهرا. الگوهای جهانی برای آموزش محتوا در آموزش تاریخ.. پژوهش در آموزش تاریخ, 1403; 5(2): 1-13. doi: 10.48310/rhe.2024.4238