آموزش تاریخ و هوش مصنوعی(محاسن و معایب آن).

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

چکیده

امروزه هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد، آموزش، پایه و اساس نسل­های آینده بشر را بنا می­کند؛ بنابراین منطقی است از هوشمندانه­ترین و پیشرفته-ترین فناوری­ها برای این حوزه استفاده­شود. کاربرد هوش مصنوعی در آموزش، مبحثی است که مورد توجه سیستم­های آموزش قرارگرفته و کیفیت آموزش را بسیار بالا برده­است. این ابزار مفید می­تواند در بهبود روش­های آموزشی، افزایش تاثیرگذاری تدریس، طراحی مسیر تدریس، و روش ارزیابی در کنار معلم باشد. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی اثر هوش مصنوعی بر آموزش تاریخ، مزایای استفادة آن و حتی معضلات آن در آموزش تاریخ بپردازیم. با توجه به نتایج حاصل شده می­توان گفت که هوش مصنوعی در آموزش بخصوص در آموزش تاریخ نقش یک مشاور همیشه همراه را ایفا می­کند؛ بنابراین کاربرد هوش مصنوعی در اثربخشی آموزش تاریخ نقش به سزایی دارد و تا حدودی ازکاستی­­های تدریس سنتی، استرس و فشار کاری معلم و دانش­آموز می­کاهد اما هرگز نمی­تواند جایگزین معلم شود؛ زیرا هوش مصنوعی وضعیت روانی و اجتماعی دانش­آموز را درک نمی­کند.
 

کلیدواژه‌ها