در سر فصل های نوشته شده در برنامه درسی دوره کارشناسی رشته آموزش تاریخ (بازنگری شده در گروه هماهنگی برنامهریزی تربیت معلم در خردادماه 1395) درسی با عنوان طراحی واحد یادگیری ارائه شده است،که در این واحد ضمن یادآوری تفاوتهای فردی، علائق و روشهای یادگیری متفاوت، و هم چنین تاثیرات بافت و زمینههای اجتماعی در یادگیری دانشآموزان، وظیفه طراحی واحد یادگیری را در برخی از زمینهها ، بر عهده معلمان قرار دادهاند. از آنجا که این اتفاق در نظام آموزشی کشور که یک نظام کاملا متمرکز بوده و تمام برنامههای آموزشی را بهصورت منسجم و واحد، طراحی کرده و البته علیرغم وجود تفاوتهای فراوان فردی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و جغرافیایی برای دانشآموزان سراسر کشور یک نسخه مشخص میپیچد، یک گام به جلو میباشد. لذا با توجه به اینکه در سرفصلهای اعلام شده هیچ منبع خاصی برای ارائه این درس معرفی نگردیده و در توضیحی که برای آن نوشته شده، وضوح عملکردی، مشخص نیست ما بر آن هستیم تا با اتکا به تجربه تدریس این درس بهعنوان یک تجربه زیسته در چند ترم تحصیلی ضمن معرفی مشخصات و ارکان اصلی این واحد درسی یک نمونه طراحی واحد یادگیری در آموزش تاریخ را ارائه کنیم .
نجفی, احمد رضا. (1402). ده گام در طراحی واحد یادگیری در آموزش تاریخ در قالب یک تجربه زیسته.. پژوهش در آموزش تاریخ, 4(4), 26-43. doi: 10.48310/rhe.2023.3574
MLA
احمد رضا نجفی. "ده گام در طراحی واحد یادگیری در آموزش تاریخ در قالب یک تجربه زیسته.", پژوهش در آموزش تاریخ, 4, 4, 1402, 26-43. doi: 10.48310/rhe.2023.3574
HARVARD
نجفی, احمد رضا. (1402). 'ده گام در طراحی واحد یادگیری در آموزش تاریخ در قالب یک تجربه زیسته.', پژوهش در آموزش تاریخ, 4(4), pp. 26-43. doi: 10.48310/rhe.2023.3574
VANCOUVER
نجفی, احمد رضا. ده گام در طراحی واحد یادگیری در آموزش تاریخ در قالب یک تجربه زیسته.. پژوهش در آموزش تاریخ, 1402; 4(4): 26-43. doi: 10.48310/rhe.2023.3574