امروزه در مدارس و دانشگاهها و در سطح عمومی جامعه، علاقه به خواندن کتابهای تاریخی کاهش یافته است، علاقهمندسازی مخاطبان و فراگیران به تاریخ یکی از مباحث حائز اهمیت میباشد، یکی از راههای علاقهمندسازی به تاریخ، آشنایی با تاریخ محلی به نوعی تاریخ نزدیک میباشد، تاریخ محلی دارای تاریخچهی طولانی و اهمیت فراوان در دنیایی کنونی میباشد، در مقالهی حاضر با روش توصیفی- تحلیلی به دنبال تاثیرات آشنایی با تاریخ محلی در علاقهمندسازی مخاطبان به تاریخ بوده و از تجربیات میدانی نگارنده در عرصهی آموزش تاریخ در سطح مدارس استفاده شده است. آشنایی با تاریخ محلی تاثیرات زیادی در علاقهمند کردن نوجوانان و جوانان به تاریخ دارد و این امر با تغییر رویهی معلمان و مدرسان تاریخ در استفاده از روشها و ابزارهای تدریس مانند: استفاده از تصاویر، اسناد، فیلمها، و صداها،(IT) و غیره، اتفاق میافتد و نتایجی در بر دارد، آشنایی با تاریخ محلی موجب: جذابیت تاریخ برای مخاطبان، ایجاد هیجان در فراگیران، رقابت علمی، همدلی و همگرایی مردم، اهمیت بیشتر به تاریخ جزئی و شفاهی و توجه عامه مردم به تاریخ میشود.
رنجبر, محمد. (1402). تاثیر آشنایی با تاریخ محلی در علاقهمندسازی مخاطبان به تاریخ. پژوهش در آموزش تاریخ, 4(3), 38-56. doi: 10.48310/rhe.2023.3371
MLA
محمد رنجبر. "تاثیر آشنایی با تاریخ محلی در علاقهمندسازی مخاطبان به تاریخ", پژوهش در آموزش تاریخ, 4, 3, 1402, 38-56. doi: 10.48310/rhe.2023.3371
HARVARD
رنجبر, محمد. (1402). 'تاثیر آشنایی با تاریخ محلی در علاقهمندسازی مخاطبان به تاریخ', پژوهش در آموزش تاریخ, 4(3), pp. 38-56. doi: 10.48310/rhe.2023.3371
VANCOUVER
رنجبر, محمد. تاثیر آشنایی با تاریخ محلی در علاقهمندسازی مخاطبان به تاریخ. پژوهش در آموزش تاریخ, 1402; 4(3): 38-56. doi: 10.48310/rhe.2023.3371