تأملی بر تدریس تاریخ ایران اسلامی با روش پیش سازمان دهنده با استفاده از نرمافزار تاریخ ایران اسلامی
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
چکیده
متاسفانه تدریس تاریخ ایران اسلامی به روشهای سنتی و غفلت از روشهای مدرن آموزشی از قابلیتهای آن کاسته و باعث یکنواختی امر تدریس شده است. در این راستا برای اثر بخشی تدریس تاریخ روش تدریس مبتنی بر پیش سازمان دهندهها بهعنوان روشی نوین در کشورمان میتواند در تسهیل و اثربخشی تدریس تاریخ ایران اسلامی ثمربخش باشد. بر این اساس برای اصلاح ضعفهای موجود در آموزش تاریخ نیازمند استفاده از تکنولوژی و نرم افزارهای نوین طراحی شده در این عرصه میباشیم که نرمافزارهای کمک آموزشی تاریخی نوع جدیدی از این نوعاند که در زمینه پرورش قدرت تحلیل و تفهیم دانشجویان تواناییهای بسیاری دارند. هدف کلی این نگاشته بررسی کارایی روش پیش سازمان دهنده در تدریس دروس تاریخ ایران اسلامی در دانشگاهها میباشد. در این پژوهش، روش توصیفی مورداستفاده قرارگرفته از نوع کیفی و تحلیلی است که با استفاده از ابزار فیشبرداری برای جمعآوری دادهها اقدام شده است. یافتههای مقاله نشان میدهد که نرمافزار تاریخ ایران اسلامی2 با داشتن قابلیتهای فراوانش عرصهای جدیدی برای آموزش تاریخ ایران اسلامی با روش پیش سازمان دهنده در دانشگاه محسوب شده و امر آموزش این علم را آسانتر و مؤثرتر میکند. در این راستا استفاده و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود این نرمافزار در جهت امر تدریس تاریخ پیشنهاد میشود
. (1400). تأملی بر تدریس تاریخ ایران اسلامی با روش پیش سازمان دهنده با استفاده از نرمافزار تاریخ ایران اسلامی. پژوهش در آموزش تاریخ, 2(2), 70-86.
MLA
. "تأملی بر تدریس تاریخ ایران اسلامی با روش پیش سازمان دهنده با استفاده از نرمافزار تاریخ ایران اسلامی", پژوهش در آموزش تاریخ, 2, 2, 1400, 70-86.
HARVARD
. (1400). 'تأملی بر تدریس تاریخ ایران اسلامی با روش پیش سازمان دهنده با استفاده از نرمافزار تاریخ ایران اسلامی', پژوهش در آموزش تاریخ, 2(2), pp. 70-86.
VANCOUVER
. تأملی بر تدریس تاریخ ایران اسلامی با روش پیش سازمان دهنده با استفاده از نرمافزار تاریخ ایران اسلامی. پژوهش در آموزش تاریخ, 1400; 2(2): 70-86.