هدف پژوهش حاضر، بررسی مقولههای اخلاق شهروندی در محتوای دروس تاریخ پایۀ پنجم و ششم ابتدایی است. این پژوهش از نوع کاربردی و با استفاده از روش تحلیل محتواست. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از روشهای توصیفی و روش آنتروپی شانون استفاده شده است. جامعۀ آماری شامل کتابهای تایخ پنجم و ششم ابتدایی 98- 1397 است. نتایج تحلیل محتوا نشان داد که در محتوای تاریخی کتابهای مطالعات اجتماعی پایۀ پنجم و ششم ابتدایی بخش تاریخ، از بین مؤلفههای مورد بررسی، مؤلفۀ خودآگاهی و احترام به ترتیب با ضریب اهمیت 144/0 و 140/0 بیشترین توجه را به خود اختصاص داده است و در این میان مؤلفه رعایت قانون، محیط زیست، پذیرش دیگران و تصمیم گیری به ترتیب با ضریب اهمیت 00004/0 و 00004/0 و 00002/0 و00002/0 کمترین میزان توجه بخش تاریخی کتاب مطالعات اجتماعی پایۀ پنجم و ششم ابتدایی را به خود اختصاص دادهاند
ذاکری, مختار و علی پور, عذرا . (1399). بررسی مقوله های اخلاق شهروندی در محتوای دروس تاریخ پایۀ پنجم و ششم ابتدایی. پژوهش در آموزش تاریخ, 1(4), 20-31. doi: RHE-2102-1026
MLA
ذاکری, مختار , و علی پور, عذرا . "بررسی مقوله های اخلاق شهروندی در محتوای دروس تاریخ پایۀ پنجم و ششم ابتدایی", پژوهش در آموزش تاریخ, 1, 4, 1399, 20-31. doi: RHE-2102-1026
HARVARD
ذاکری, مختار, علی پور, عذرا. (1399). 'بررسی مقوله های اخلاق شهروندی در محتوای دروس تاریخ پایۀ پنجم و ششم ابتدایی', پژوهش در آموزش تاریخ, 1(4), pp. 20-31. doi: RHE-2102-1026
CHICAGO
مختار ذاکری و عذرا علی پور, "بررسی مقوله های اخلاق شهروندی در محتوای دروس تاریخ پایۀ پنجم و ششم ابتدایی," پژوهش در آموزش تاریخ, 1 4 (1399): 20-31, doi: RHE-2102-1026
VANCOUVER
ذاکری, مختار, علی پور, عذرا. بررسی مقوله های اخلاق شهروندی در محتوای دروس تاریخ پایۀ پنجم و ششم ابتدایی. پژوهش در آموزش تاریخ, 1399; 1(4): 20-31. doi: RHE-2102-1026